Dieta oczyszczająca

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Program oczyszczania organizmu jest pomysłem nowym, mimo że post i zmiana sposobu żywienia były stosowane dla przywrócenia zdrowia od wielu stuleci. Postęp jaki dokonał się, potwierdził, że niektóre przewlekłe choroby mogą zostać odsunięte w czasie, a nawet wyeliminowanie dzięki zdrowemu stylowi życia. Każdy człowiek w mniejszym lub większym stopniu kumuluje w organizmie toksyny, które są przyczyną różnych chorób. Wiele toksycznych chemikaliów, zła dieta, kofeina, papierosy, leki, metale ciężkie, zanieczyszczenia przemysłowe, nadmierny stres – to wszystko wywiera niekorzystny wpływ na organizm.

Homeostaza
Jest to fizjologiczna zdolność organizmu do utrzymania stałego środowiska wewnętrznego, możliwa dzięki współdziałaniu układów, głównie nerwowego, hormonalnego i odpornościowego. Homeostaza jest niezbędnym warunkiem zachowania zdrowia. Podłożem chorób są zaburzenia mechanizmów utrzymania homeostazy. Utrzymanie wewnętrznej równowagi wymaga regulowania lub kontrolowania najważniejszych parametrów wewnętrznego środowiska organizmu.

Najważniejsze parametry to:

  • temperatura ciała
  • pH krwi i płynów ustrojowych
  • ciśnienie osmotyczne
  • stan nawodnienia organizmu
  • stężenie związków chemicznych w płynach ustrojowych
  • ciśnienie tętnicze krwi

Wskazówka zdrowotna
Oliwka i olej Canola stanowią najlepszy wybór tłuszczów do gotowania gdyż zawierają najwyższe poziomy wielonienasyconych tłuszczy – najzdrowszych tłuszczy.

 

Zaburzenia homeostazy wywołują czynniki:

  1. zewnętrzne: skażenie środowiska naturalnego, na które mamy niewielki wpływ
  2. wewnętrzne:
  • niewłaściwa dieta, źle zbilansowana oraz alergeny
  • używki: alkohol, narkotyki, dym z papierosów
  • leki, szczególnie kupowane bez recepty oraz antybiotyki
  • środki hormonalne, antykoncepcyjne
  • stres

Na przełomie roku najbardziej odczuwamy skutki złej diety i braku ruchu na świeżym powietrzu. Dlatego właśnie teraz warto zastosować krótką kurację oczyszczającą. Dzięki niej organizm zacznie znowu sprawnie funkcjonować. Potraktujmy ją więc rozważnie – niech będzie wstępem do zdrowego, racjonalnego sposobu żywienia oraz zmiany niewłaściwych nawyków. Poczujesz się pełnia energii, bez trudu pokonasz zmęczenie po całym tygodniu pracy. Kuracja oczyszczająca pozwoli odciążyć organizm, a jej efekty szybko docenisz.

Pięć kroków, które przygotują cię do rozpoczęcia diety:

1. Dostosuj dietę do potrzeb i wybierz dobry termin. Jeśli chcesz aby kuracja nie była uciążliwa i zakończyła się powodzeniem, przygotuj się do niej starannie. Zastanów się co jest twoim celem. Chcesz odzyskać energię, stracić nadmiar wody z organizmu czy poczuć się lżejsza? Zajrzyj do kalendarza, przemyśl termin diety. Nie planuj w tym czasie podróży.

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

2. Zapytaj o radę swojego dietetyka lub swojego lekarza. Jeśli zdecydujesz jakiego rodzaju dieta ci najbardziej odpowiada, oraz jak długo zamierzasz ją stosować, skonsultuj to ze specjalistą. Nie powinnaś przeprowadzać kuracji na własną rękę jeśli chorujesz na przewlekłą chorobę np. cukrzycę lub jesteś w ciąży.

3. Zaplanuj wszystkie posiłki, zrób listę zakupów. Jeśli zamierzasz zastosować całkowity post, nie oznacza to, że nic tego dnia nie będzie ci potrzebne. Musisz mieć pod ręką odpowiednią ilość wody mineralnej, różne herbatki ziołowe czy owocowe. Zgromadź potrzebne produkty. Zależnie od kuracji, którą chcesz przeprowadzić, musisz wcześniej przygotować sobie wszystko, co może ci być potrzebne.

4. Łagodnie rozpocznij i tak samo zakończ kurację. Ważną zasadą przy stosowaniu detoksu jest krótkie wprowadzenie do diety. Kilka dni wcześniej stopniowo wyrzucaj z jadłospisu tłuste potrawy białkowe. Nie jedz nic smażonego, zrezygnuj z pikantnych posiłków, słodyczy, mocniej kawy i herbaty. Nie przerywaj diety gwałtownie, to może być niebezpieczne. Aby nie nabawić się kłopotów, wychodź z diety stopniowo przez tydzień.

5. Wypijaj przynajmniej trzy litry wody niegazowanej. Woda to wielki sojusznik oczyszczania, dlatego picie jej podczas kuracji jest jak najbardziej polecane. Pomoże wypłukać toksyny z organizmu i pobudzi proces oczyszczania. Niegazowana woda mineralna nie jest limitowana, pij ile dasz radę. Zioła lub herbatki powinny ci stale towarzyszyć podczas detoksu. Doskonale sprawdzają się zielona herbata oraz naprawy z takich roślin jak koper włoski, karczoch zwyczajny czy mniszek zwyczajny.

Dieta oczyszczająca ma sens tylko wtedy, gdy podczas jej trwania zrezygnujesz z używek. Papierosy, kawa, alkohol są niedozwolone. A skoro wytrzymasz kilka dni, może już po nie nie sięgniesz?

Dieta oczyszczająca polega przede wszystkim na maksymalnym ograniczeniu cukrów prostych oraz dwucukrów, czyli cukru gronowego, fruktozy, cukru rafinowanego (sacharozy, dwucukru, złożonego z glukozy i fruktozy), miodu, dżemów, konfitur itp. Trzeba zrezygnować również z: cukierków, pralin, kakaa rozpuszczalnego, soków owocowych, wypieków, herbatników, ciast, oranżady, czekolad, ponieważ zawierają dużo cukrów prostych. Im więcej produktów z tej listy spożywamy, tym większa ilość cukru trafia do organizmu, który tworzy idealne warunki dla rozrostu pasożytów, grzybów, bakterii, wirusów. Należy zwrócić uwagę na to co pijemy. Wiele osób nie ma pojęcia, ile cukru zawierają oranżady i gazowane napoje typu Cola. Także żywność dla diabetyków nie jest tolerowana. Chociaż zawiera niewielkie ilości glukozy, dodawane są do niej inne cukry, które stanowią pożywkę dla pasożytów. Dieta jest tylko skuteczna z kuracją oczyszczającą.

Podczas oczyszczania organizmu dietą zabronione są produkty:

  • cukier we wszystkich postaciach; miód, dżem, produkty dla diabetyków, czekolada, cukierki, ciasta, torty, słodkie pieczywo, drożdżowe bułki i ciasta, soki i napoje gazowane z cukrem, budynie itp.
  • biały ryż
  • produkty z białej mąki: białe pieczywo, tosty, naleśniki, makarony, pierogi, również chleb z mąki mieszanej, zupy w proszku.
  • drożdże i wszelkie produkty zawierające drożdże
  • alkohol
  • słodkie owoce: winogrona, banany, pomarańcze, mandarynki, brzoskwinie, morele, śliwki, gruszki, owoce suszone, kompoty.
  • sery pleśniowe, żółte,
  • majonez, ketchup,
  • produkty fermentowane
  • słodkie soki,
  • napoje gazowane,
  • przyprawy typu Vegeta,
  • konserwy

Wskazówka zdrowotna
Prosty sposób na unikanie niezdrowych tłuszczy: im twardsze są tłuszcze w temperaturze pokojowej, tym bardziej należy ich unikać.

 

Osoby, które zmienią swój styl żywienia powinny pilnować się, by zamiast cukru nie zacząć spożywać sporej ilości tłuszczów. W pierwszej kolejności cukry proste należy zastąpić węglowodanami złożonymi, substancjami balastowymi i białkiem, ale nie tłuszczami. W swoim interesie leży, by utrzymać ten  tryb odżywiania nawet po zakończeniu oczyszczania organizmu. Czytajmy listę składników, gdy nie jesteśmy pewni składu danego produktu. Ostrożność należy zachować przy spożywaniu majonezu, musztardy, keczupu, zup i sosów w proszku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *