Zabawa, Wielkość porcji, Techniki gotowania

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Zabawa

W trakcie programu całkowitego oczyszczenia organizmu można zaprosić na obiad przyjaciół. Na liście dozwolonych artykułów są ryby, oliwa, zioła i warzywa. Podajemy zatem rybę z rusztu, pieczone warzywa skropione olejem, a to wszystko ozdobione sałatą. Istnieje wiele innych wspaniałych, smakowitych potraw, a twoi przyjaciele nie uwierzą, że można je jeść w trakcie programu oczyszczenia organizmu!

Wielkość porcji

Program całkowitego oczyszczenia organizmu nie otrzymał swojej nazwy w sposób przypadkowy. Jest to program, a nie dieta. Pojęcie porcji oznacza w nim dużą łyżkę stołową. Każdy posiłek powinien składać się z kombinacji przynajmniej 3 porcji ryżu, warzyw lub różnych produktów. Posiłek to pełny talerz lub miseczka. Jeśli w ciągu dnia poczujesz głód, musisz coś zjeść, szczególnie w pierwszej połowie programu, gdy organizm dopiero przystosowuje się do nowego reżimu. Możesz mieć poczucie, że jesz więcej niż powinnaś – jest to zupełnie normalne i właściwe.

Warzywa, owoce i ryż są bogatym źródłem węglowodanów i błonnika, zaś ryby, oliwa i orzechy to cenne źródło białka i tłuszczów. Należy zadbać o to, by codziennie spożywać przynajmniej dwie porcje takich produktów, jak oliwa z oliwek, orzechy z nerkowca i oleiste ryby, w przeciwnym razie program będzie pozbawiony właściwej równowagi. Ponieważ nie będziesz jadła typowych tłuszczów, dodanie oleistych potraw ma kluczowe znaczenie. Jeśli będziesz jadła jedynie warzywa, ryż i owoce, staniesz się zmęczona, zaś proces oczyszczenia zacznie zamierać i w końcu całkiem się zatrzyma!

W programie całkowitego oczyszczenia organizmu nie chodzi o liczenie kalorii, są one jednak dobrym sposobem pokazania, ile należy jeść; służą do pomiaru energii zawartej w żywności. Przeciętna kobieta (niepracująca fizycznie) powinna spożywać dziennie około 1600 kalorii, nigdy poniżej 1000, nawet gdy jest na diecie. Jeśli dzienna dawka kalorii spadnie poniżej 1000, nie dostarczymy naszemu organizmowi wystarczającej ilości energii, aby mógł należycie funkcjonować i przejdziemy w tryb głodzenia – w którym nasz organizm zaczyna zużywać zapasy tłuszczu, tempo przemiany materii ulega spowolnieniu, a my sami stajemy się słabi i otępiali. Jest absolutnie konieczne, aby nie przyjmować mniejszej dziennej liczby kalorii od zalecanego minimum 1000. Program będzie skuteczny jedynie wówczas, gdy wszystkie organy i układy wewnętrzne będą funkcjonowały w sposób właściwy.

Techniki gotowania

Staraj się nie gotować żywności. Im słabiej podgrzejesz po-żywienie, tym więcej będzie miało wartości odżywczych. Oczywiście, wszystkie potrawy z ryb wymagają pełnego procesu gotowania, lecz warzywa powinny być zawsze spożywane w stanie, gdy są jeszcze chrupiące lub al dente (lekko pod- gotowane). Takie techniki, jak lekkie gotowanie na parze, krótkie gotowanie, podgrzewanie w kuchence mikrofalowej, szybkie podsmażanie na bardzo gorącym oleju lub pieczenie są znacznie lepsze od gotowania lub wolnego smażenia, które zabija smak i niszczy wartości odżywcze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *