Spożywanie warzyw, owoców i sałatki

owoce i warzywa

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Spożywaj przynajmniej trzy porcje warzyw (w tym jedną porcję świeżych), trzy porcje świeżych lub suszonych owoców i trzy porcje sałatki.

Świeże warzywa, owoce i sałatki zawierają bardzo wiele substancji odżywczych mających istotne znaczenie w zdrowej i zrównoważonej diecie. Świeże owoce i warzywa są bogate w składniki aktywne, które chronią przed rakiem, chorobami serca, osłabieniem układu odpornościowego oraz pogorszeniem wzroku i sprawności mózgu.

Owoce i warzywa zawierają też dużą ilość ważnych witamin, aminokwasów i minerałów. Są bogate w błonnik i potas. Mają bardzo niewiele materiału odpadowego i kalorii. To żywność prawie idealna. Należy dążyć do spożywania owoców i warzyw, gdy są naprawdę świeże. Im dłużej są przechowywane, tym więcej składników odżywczych ulega zniszczeniu. Ponadto, gdy tylko zaczynasz je przetwarzać lub gotować, ich dobre właściwości zaczynają znikać. Świeża żywność oznacza świeżą energię, skuteczne oczyszczanie jelit i dostarczanie wyższego poziomu błonnika pokarmowego. Staraj się jeść jak najwięcej warzyw i owoców w stanie surowym. Surowe warzywa można też mieszać z gotowanymi – czemu nie posypać miseczki gotowanych warzyw startą marchewką lub burakiem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *