Spożywaj codziennie dwie porcje oleistych ryb, roślin strączkowych, orzechów, oliwek lub dowolnych orzechów i nasiona zawierających olej

ryby

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Ryby zawierają ważne składniki odżywcze, zaś ryby oleiste, dodatkowo, kwasy tłuszczowe z grupy Omega 3. Jedzenie oleistych ryb obniża ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę serca, chroni kości, stawy i skórę, zapobiega też niektórym chorobom nowotworowym.

Zalecane jest spożywanie świeżych ryb, lecz gdy nie są one dostępne lub gdy, ze względu na wygodę, jesz ryby z puszki, najlepsze są te w oliwie lub oleju roślinnym. Niektóre ryby w konserwach sprzedawane są w zalewie ze źródlanej wody, należy wówczas sprawdzić, czy nie dodano soli. Jeśli tak, przed spożyciem należy je odsączyć i obmyć w wodzie. Ryby w zalewie solnej są zbyt słone i nie powinny być spożywane podczas programu całkowitego oczyszczenia organizmu. Ryby wędzone są dopuszczalne, lecz powinny być wędzone metodami naturalnymi, nie zaś sztucznie barwione.

Najlepsze są świeże ryby, które zawierają najwięcej składników odżywczych.

Ryby wędzone metodami naturalnymi można kupić w supermarketach i sklepach rybnych. Jeśli nie ma ich na składzie, można zamówić i sprzedawcy sprowadzą je specjalnie dla nas. Zwykle robią zakupy częściej – i wcześniej! – niż my i ogólnie są szczęśliwi, mogąc wyświadczyć nam przysługę.

Bardzo dużo składników odżywczych zawierają orzechy. To prawda, że są też wysoko kaloryczne. Powinniśmy je jeść, gdyż zawierają niezbędne kwasy nienasycone, są też cennym źródłem potasu i błonnika. Orzechy należy spożywać w stanie surowym, bez soli.

Nasiona odznaczają się wysoką zawartością składników odżywczych, a gdy zakiełkują, ilość ta jeszcze wzrasta. Kiełki nasion są łatwiejsze do trawienia, kiełki dodają smaku jedzeniu, lecz najważniejsze są zawarte w nich witaminy i substancje odżywcze.

Ważne, aby w diecie było również trochę tłuszczu, jednak nie każdy jest odpowiedni. Najlepsze są tłuszcze w postaci oliwy, wielonasycone. Oliwa z nasion i orzechów powinna stanowić element codziennej diety, co wydatnie polepszy nasze zdrowie. Staraj się używać oleju z ziarna sezamowego, oleju słonecznikowego i oleju z innych orzechów, przygotowując sosy sałatkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *